22 februari 2016

Nielson als ambassadeur van de vrijheid in Utrecht

Maandag 22 februari zijn de Ambassadeurs van de Vrijheid bekend gemaakt in het RTL 4 programma RTL Late Night. Singer Songwriter Nielson zal Bevrijdingsfestival Utrecht als ambassadeur afsluiten. Elk jaar worden alle bevrijdingsfestivals door een van de ambassadeurs bezocht. Zo zullen Kovacs en SJ&RM (Sunnery James & Ryan Marciano) in de andere provincies te zien zijn. Naast hun muzikale bijdrage roepen deze ambassadeurs ook op om stil te staan bij de vrijheid en het feit dat die vrijheid niet overal vanzelfsprekend is.
Nielson vindt het een eer om ambassadeur te zijn: “Ik wil mensen laten beseffen hoe goed we het hebben. Muziek is een briljant middel om een statement te maken. Ik wil eenheid creëren, een muzikaal WK-gevoel tot stand brengen.”, aldus de zanger. Tegelijkertijd heeft het hem aan het denken gezet, wat na de aanslagen in de Bataclan in Parijs al gebeurde: “Deze aanslag bleef in mijn hoofd zitten. Voor het eerst voelde ik de behoefte om me maatschappelijk te uiten. Ik heb er vlak na de aanslag een lied over gemaakt, een heel simpel protestliedje: Wordt het ooit weer rustig in Parijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten