21 juni 2012

Edudivers Onderwijsdag


 Op 29 juni presenteert EduDivers  een campagne om pesten van homo's op scholen tegen te gaan op de Edudivers Onderwijsdag in Utrecht. De Mijn ID campagne is een invulling van aanbevelingen die UNESCO op 16 mei heeft gepresenteerd in een rapport over homofoob pesten.
Mijn ID staat voor zowel “mijn identiteit” als “mijn idee”. De campagne bevordert dat iedereen op school zichzelf kan zijn, ook in seksuele identiteit, en creëert ruimte en steun om daarvoor met eigen ideeën te komen. Zie hier voor meer informatie over de Mijn ID campagne. Deze middag en avond  op 29 juni is de kick-off van de campagne.
Er worden workshops verschillende workshops gegegeven die gratis bijgewoond kunnen worden.

29 juni 2012, Christelijk Gymnasium Utrecht, Koningsbergerstraat 2 (loopafstand Utrecht CS)


Programma
14.00 uurHOWO voorprogramma
15.30 uurInloop
16.00 uurPresentatie van de Mijn ID campagne
Inspirational talks
16.45 uura. Workshops voor basis- en voortgezet onderwijs
b. Voice OUT show voor leerlingen
18.00 uurMaaltijd
18.45 uurVoice OUT verkiezing en prijsuitreiking
19.15 uurBorrel


Kijk voor meer informatie, het hele programma en aanmelding op de site van Edudivers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten